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CJE1-B - Java SE 8 Programmer Básico

Netec Colombia
En Bogotá ()

$ 477.330
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Información importante

Tipología Curso
Duración 6 Meses
  • Curso
  • Duración:
    6 Meses
Descripción

-Interés en adquirir conocimiento oficial. -Con herramientas de apoyo a la certificación. -Para personas que buscan acreditar el examen de certificación java Programmer. -Con 50% de descuento en examen de Java Programmer. -Precios comodos. -Fácilidad de horarios.

Este curso proporciona los fundamentos de la programación Java(TM) y está dirigido a personas con escasa o nula experiencia en programación. Durante el curso aprenderán la importancia de la programación orientada a objetos, las palabras reservadas y las instrucciones de la programación Java asi como los pasos necesarios para crear programas Java sencillos. A lo largo de las clases se utilizará una excelente herramienta desarrollada por Sun para facilitar la comprensión de la sintaxis y la semántica del lenguaje de programación. Los alumnos obtendrán así una base sólida a partir de la cual continuar su trayectoria de formación en el lenguaje Java.

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Preguntas Frecuentes

· ¿Cuáles son los objetivos de este curso?

Las personas que tomen el curso aprenderán a:· Explicar conceptos esenciales relacionados con la tecnología y la programación Java, identificar los grupos de productos que tiene Java y enumerar las fases del ciclo de desarrollo de aplicaciones.· Analizar un problema y diseñar clases que lo resuelvan.· Desarrollar y probar un programa Java.· Definir y utilizar variables tipo primitivas· Demostrar el principio de reutilización de la programación OO mediante el uso de referencias a objetos.· Utilizar instrucciones de decisión.· Crear ciclos.· Desarrollar y usar métodos.· Implementar la encapsulación y constructores.· Crear y usar arreglos unidimensionales y multidimensionales.· Usar la herencia para extender el uso de las clases.

· ¿A quién va dirigido?

Personas con conocimientos básicos de matemáticas, lógica y análisis de problemas que quieran empezar a aprender el lenguaje de programación Java. Esto incluye redactores técnicos, desarrolladores de aplicaciones Web, directores técnicos y personas con conocimientos técnicos pero sin experiencia en programación, tales como los administradores de sistemas. También es apropiado para programadores con poca experiencia o que quieran empezar a aprender el lenguaje Java desde la base. Es conveniente tener alguna experiencia previa en programación con lenguajes de scripts, como Perl, o de tercera generación, como Basic o C.

· Requisitos

Para obtener el máximo aprovechamiento del curso, los alumnos necesitan: · Conocer la terminología habitual de las computadoras.· Saber resolver problemas matemáticos o técnicos.· Entender el concepto de variable.· Saber ejecutar comandos desde la interfaz de línea de comandos.· Saber desarrollar scripts o programas sencillos con un lenguaje de scripts o de tercera generación. Course Content

Opiniones

F
Fredy Madera villada
02/02/2015
Lo mejor Excelente Instructor, como profesional y como persona. Felicitaciones.

A mejorar .

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¿Qué aprendes en este curso?

Java
Java Programming
Java Language
Diseño
Solución
Java Software Developer's Kit (JDK)
Algoritmos
Calidad informática
Datamining
Gestión informática

Profesores

Profesores Certificados Java
Profesores Certificados Java
Profesores Certificados Java

Profesores Certificados Java

Programa académico

Certified Java Expert I

Certificación de Programador Java

Cursos Incluidos:

D61796 Fundamentals of the Java Programming Language
D61748 Java Programming Language

D61796 Fundamentals of the Java Programming Language

Module 1 - Explaining Java Technology

Describe key concepts of the Java programming language

List the three Java technology product groups

Summarize each of the seven stages of the product life cycle

Module 2 - Analyzing a Problem and Designing a Solution

Analyze a problem using object-oriented analysis

Design classes from which objects will be created

Module 3 - Developing and Testing a Java Technology Program

Identify the four components of a class in the Java programming language

Use the main method in a test class to run a Java technology program from the command line

Compile and execute a Java technology program

Module 4 - Declaring, Initializing, and Using Variables

Identify the uses for variables and define the syntax for a variable

List the eight Java programming language primitive data types

Declare, initialize, and use variables and constants according to Java programming language guidelines and coding

standards

Modify variable values using operators

Use promotion and type casting

Module 5 - Creating and Using Objects

Declare, instantiate, and initialize object reference variables

Compare how object reference variables are stored in relation to primitive variables

Use a class (the String class) included in the Java Software Developer's Kit (JDK)

Use the Java 2 Platform, Standard Edition (J2SE) class library specification to learn about other classes in this application

programming interface (API)

Module 6 - Using Operators and Decision Constructs

Identify relational and conditional operatorCreate if and if/else constructs

Use the switch construct

Module 7 - Using Loop Constructs

Create while loops

Develop for loops

Create do/while loops

Module 8 - Developing and Using Methods

Describe the advantages of methods and define worker and calling methods

Declare and invoke a method

Compare object and static methods

Use overloaded methods

Module 9 - Implementing Encapsulation and Constructors

Use encapsulation to protect data

Create constructors to initialize objects

Module 10 - Creating and Using Arrays

Code one-dimensional arrays

Set array values using the length attribute and a loop

Pass arguments to the main method for use in a program

Create two-dimensional arrays

Module 11 - Implementing Inheritance

Define and test your use of inheritance

Explain abstraction

Explicitly identify class libraries used in your code

D61748 Java Programming Language

Objetivo
Las personas que tomen el curso aprenderán a:· Crear aplicaciones Java que aprovechen funciones de programación orientada a objetos de Java como son la encapsulación, la herencia y el polimorfismo.· Ejecutar una aplicación Java.· Usar tipos de datos y expresiones de Java.· Usar las instrucciones de control de flujo de Java.· Usar arreglos y otras colecciones de datos· Implementar técnicas de manejo de errores utilizando excepciones.· Crear interfaces gráficas de usuario (GUI) controladas por eventos utilizando componentes gráficos de Java: paneles, botones, etiquetas, campos de texto y áreas de texto, etc.· Implementar la funcionalidad de E/S para leer y escribir datos o texto desde archivos.· Crear programas con threads (hilos de ejecución).· Crear clientes y servidores sencillos TCP/IP que se comunique mediante sockets. Descripción:
En este curso se enseña la sintaxis de la última versión de Java(TM), asi como la programación orientada a objetos utilizando el lenguaje Java, en el curso se enseña la creación de interfaces gráficas de usuario, el modelo de excepciones, los mecanismos de entrada y salida (E/S), la programación concurrente con threads y la programación en red. Los programadores familiarizados con los conceptos de la programación orientada a objetos pueden aprender a desarrollar aplicaciones en Java. Durante el curso se utiliza el kit de desarrollo de software (JDK) Java 2 de la última versión de SUN. A quién va dirigido:
Programadores interesados en añadir el lenguaje Java a su lista de conocimientos y personas que se estén preparando para el examen de Programador Certificado en Plataforma Java 2. Requisitos:
Para obtener el máximo aprovechamiento del curso, los alumnos necesitan:· Conocer los principios de la programación orientada a objetos.· Saber crear o compilar programas sencillos en un lenguaje como C o C++, o haber tomado el curso SL-110: Fundamentos de Programación Java o haber creado y compilado programas Java sencillos.· Saber crear y modificar archivos de texto con un editor de textos.· Saber usar un navegador como Netscape Navigator. Course Content

Module 1 - Getting Started

Examine Java Technology

Analyze a simple Java Technology Application

Execute a Java technology application

Module 2 - Object-Oriented Programming

Define modeling concepts: abstraction, encapsulation, and packages

Discuss Java technology application code reuse

Define class, member, attribute, method, constructor, and package

Use the access modifiers private and public as appropriate for the guidelines of encapsulation

Invoke a method on a particular object

Use the Java technology API online documentation

Module 3 - Identifiers, Keywords, and Types

Use comments in a source program

Distinguish between valid and invalid identifiers

Recognize Java technology keywords

List the eight primitive types

Define literal values for numeric and textual types

Define the terms primitive variable and reference variable

Declare variables of class type

Construct an object using new

Describe default initialization

Describe the significance of a reference variable

State the consequence of assigning variables of class type

Module 4 - Expressions and Flow Control

Distinguish between instance and local variables

Describe how to initialize instance variables

Recognize, describe, and use Java software operators

Distinguish between legal and illegal assignments of primitive types

Identify boolean expressions and their requirements in control constructs

Recognize assignment compatibility and required casts in fundamental types

Use if, switch, for, while, and do constructions and the labeled forms of break and continue as flow control structures in a program

Module 5 - Arrays

Declare and create arrays of primitive, class, or array types

Explain why elements of an array are initialized

Explain how to initialize the elements of an array

Determine the number of elements in an array

Create a multidimensional array

Write code to copy array values from one array to another

Module 6 - Class Design

Define inheritance, polymorphism, overloading, overriding, and virtual method invocation

Use the access modifiers protected and the default (package-friendly)

Describe the concepts of constructor and method overloading

Describe the complete object construction and initialization operation

Module 7 - Advanced Class Feature

Create static variables, methods, and initializers

Create final classes, methods, and variables

Create and use enumerated types

Use the static import statement

Create abstract classes and methods

Create and use an interface

Module 8 - Exceptions and Assertions

Define exceptions

Use try, catch, and finally statements

Describe exception categories

Identify common exceptions

Develop programs to handle your own exceptions

Use assertions

Distinguish appropriate and inappropriate uses of assertions

Enable assertions at runtime

Module 9 - Collections and Generics Framework

Describe the general purpose implementations of the core interfaces in the Collections framework

Examine the Map interface

Examine the legacy collection classes

Create natural and custom ordering by implementing the Comparable and Comparator interfaces

Use generic collections

Use type parameters in generic classes

Refactor existing non-generic code

Write a program to iterate over a collection

Examine the enhanced for loop

Module 10 - I/O Fundamentals

Write a program that uses command-line arguments and system properties

Examine the Properties class

Construct node and processing streams, and use them appropriately

Serialize and deserialize objects

Distinguish readers and writers from streams, and select appropriately between them

Module 11 - Console I/O and File I/O

Read data from the console

Write data to the console

Describe files and file I/O

Module 12 - Building Java GUIs Using the Swing API

Describe the JFC Swing technology

Define Swing

Identify the Swing packages

Describe the GUI building blocks: containers, components, and layout managers

Examine top-level, general-purpose, and special-purpose properties of container

Examine components

Examine layout managers

Describe the Swing single-threaded model

Build a GUI using Swing components

Module 13 - Handling GUI-Generated Events

Define events and event handling

Examine the Java SE event model

Describe GUI behavior

Determine the user action that originated an event

Develop event listeners

Describe concurrency in Swing-based GUIs and describe the features of the SwingWorker class

Module 14 - GUI-Based Applications

Describe how to construct a menu bar, menu, and menu items in a Java GUI

Understand how to change the color and font of a component

Module 15 - Threads

Define a thread

Create separate threads in a Java technology program, controlling the code and data that are used by that thread

Control the execution of a thread and write platform-independent code with threads

Describe the difficulties that might arise when multiple threads share data

Use wait and notify to communicate between threads

Use synchronized to protect data from corruption

Module 16 - Networking

Develop code to set up the network connection

Understand TCP/IP

Use ServerSocket and Socket classes to implement TCP/IP clients and se

Logros de este Centro

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2015

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