Master In Business Communication

Insa Business, Marketing & Communication School
En (España)

7.200 € - ($ 23.552.502)
Exento de IVA
¿Quieres hablar con un asesor sobre este curso?
Compara este curso con otros similares
Ver más cursos similares

Información importante

  • Maestría
  • 450 horas lectivas
Descripción

To give a formation based in the following areas: Marketing, Publicity, Public Relations, Business and new communication technologies. To approach the student to the reality of the professional work through remunerated junior jobs in companies. To develop the analysis abilities, working in a team and taking decisions with the purpose of offering to the Communications .
Dirigido a: Professionals.

Información importante

Bonificable: Curso con beneficio para empresas
Si eres un trabajador con contrato fijo, este curso te puede salir gratis através de tu empresa.

Programa académico

  • Publicity Administration
To obtain a deep vision of the communication area in Spain and overseas.
To know the aspects relationed on the administration from two different points of view: agency / advertiser.
  • Negotiation Technologies
To apply the negotiations technologies as an added value. To prepare negotiations process. The negotiation applied to the communication administration.
Communication strategies. Negotiation practise cases applied to different areas: mass, industrial and services.
  • Communication Plan
Organization of the communication in the company:
Communication Manager, Press manager, Press office, internal and external administration.
Of the business communication. Definition of the skills to prepare a communication plan. The relations with the Media, press campaigns and image plans. Skills to transmit information. Plans of internal communications. The communication in crisis situations. The communication with special contents: Business communication, communication in different areas: tourism communication (NGOS) develop of a communication plan.
  • · Strategic Planning to Manage Accounts
Knowledge and domain in order to manage strategical skills to allow complete planning for any customers, in other words, knowledge and ability of the planner. End user and market analysis. Qualitative and quantitative analysis of the communication. Trade mark strategy. Management of the accounts. Strategic process. Techniques to present publicity campaigns to customer. Practise cases.
  • Marketing Strategies
Main concepts in Marketing. Costumer Behaviour and concepts organizations. Market environment and information systems, marketing strategies, marketing plan: Steps and development of a marketing plan evolution and new tendencies in marketing to apply the new technologies. Practise cases.
  • E-Marketing
Internet world. Influence of internet in the enterpriser and the marketing area. E-Marketing Strategies. Marketing one to one. Permission Marketing. Programmes of Fidelity. Alliances. Internet as a publicity channel. Measurer of T.V. Audiences In Internet (OJD, NIELSEN; RED SHERIFF) Publicity professional in Internet.
Publicity ways in the net: Forms, rates, localizations, effectiveness.
  • Creativity Management
Innovation and creativity in the companies.
The creative revolution in the publicity in Spain. The evolution of the creativity in different aspects.
Campaigns for the children audience. The comparative publicity. The publicity in politics.
How the most important journalists in the world work. Analysis of the main sports in the publicity contents. Development of creativity campaigns (team groups)
  • Web Desing
Knowledge of the main computing skills and applications for the web deign: Dreamweave. Flash.

Timetable Mon to Thu 19 to 22


Metodología
La formación que se imparte en INSA responde a la aplicación de una metodología educativa práctica que en todo momento tiene en cuenta, las características del grupo con el que se trabaja así como las características concretas de cada materia. El alumnado se integrará en la realidad empresarial mediante un aprendizaje activo, consistente en la exposición de los conceptos de los diferentes planes de estudio y su posterior asimilación y puesta en práctica.
La discusión y desarrollo de casos prácticos y la realización de trabajos, hace que los alumnos se enfrenten a situaciones reales y estimula su participación en las clases, aportándoles nuevos puntos de vista como consecuencia de la interacción con los profesores y demás alumnos del grupo.

Bolsa de Trabajo
La bolsa de trabajo es un servicio a disposición de los alumnos creado con el objetivo de mejorar sus competencias y categorías profesionales, así como facilitarles la inserción laboral en cada una de las áreas específicas.

Calidad, Prestigio y Vocación Internacional
INSA ha obtenido la Certificación de Calidad ISO 9001:2000. Para aplicar los medios y novedades más actuales, INSA mantiene convenios de colaboración e intercambio con prestigiosos centros de formación de gran proyección internacional, de más de 15 países de distintas zonas geográficas (Reino Unido, Alemania, Francia, Bélgica, Italia, Portugal, Dinamarca, Holanda, ...)

Sede Institucional
Modernas Instalaciones
La Sede Institucional de INSA está ubicada en el barrio de Sarrià, zona educativa de Barcelona. Las instalaciones cuentan con más de 3000 metros cuadrados distribuyendo las dependencias por un amplio jardín que proporciona al alumno un ambiente agradable de trabajo. INSA cuenta con aulas para la docencia, aula de informática, biblioteca, Aula Magna, aulas polivalentes, salas para reuniones y seminarios.

Información adicional

Prácticas: Posibilidad de Prácticas.
Alumnos por clase: 20

Compara este curso con otros similares
Ver más cursos similares